14 Jun 2009

Menilai kejadian melalui pandangan minda

Sanggup diperkotak katik sesetengah pihak walaupun kita sendiri tidak tahu apa sebenarnya yang kita perjuangan, walaupun telah dipancarkan kebenarannya, dan meskipun kadang2 kita lupa hak untuk menentukan benar atau tidak hanya milik abadi DIA di atas sana....
Dlam kehidupan hari ini, manusia sanggup melakukan apa sahaja demi mencapai keinginan yang mengikut nafsu semata...jangan sanggah (kerna aku tak benarkan) zalim ke? tidak!!!!boleh dikatakan apa yang kita lakukan hari ini, boleh juga untuk semalam, dan maybe untuk esok juga....hanya berlandaskan keinginan dan kemahuan, bukan berlandaskan keperluan.
itu yg aku belajar hari ini dalam menyiapkan apa yang dikatakan 'perkara wajib' dalam rutin harian, aku percaya ramai antara kita tidak sedar dengan perbuatan seharian...YA atau TIDAK, mengaku sajalah...senang untuk kita perbaiki apa yang sedang membarah dalam diri, sekitar, sekeliling dan sejajar atau sejalur laluan ini....membarah yang lebih parah kerna 'sakit'nya bukan diluar tetapi dalam segumpal darah dalam diri kita semua....

catatan; AKU TETAP AKU

Tiada ulasan:

Catat Ulasan