10 Jun 2010

Diam tak diam

Tak tahu nak tulis mcmane , tak tahu nak hentam ikut mana, tak tahu bagaimana nak luah...
tapi yg pasti sebenarnya sesetengah daripada kita hipokrit dengan diri sendiri,
dengan orang lain.
bila terbaca dlm akhbar ttg ada kapal2 dr israel laknat tu datang berlabuh di pelabuhan kita
aku mula terfikir..bersubahat ke aku dlm hal ni (walaupun pada pandangan mata, itu bukan kerja kita)
tapi kita berada dlm negara yang sama yang begitu gah melaungkan semangat kecintaan kepada negara dan mengutuk seteruk2nya kekejaman yang dilakukan israel.
dah termaktub dlm paspport kita semua negara tiada halangan untuk rakyat negara ni pergi, asalkan berduit tetapi tidak ke negara yang tidak diiktiraf itu,
Namun, kelmarin segalanya membongkarkan sesuatu
yang negara kita ngaku atau tidak, bersyarat atau tidak... kita dh jalinkan hubungan dilpomatik ngan dunia mereka dengan membenarkan kapal2 mereka berlabuh walaupun sekejap
sedih terlalu sedih dengan isu ni
jangan diperbodohkan rakyat dengan istilah 'mereka berlabuh tetapi kita kenakan syarat'
rakyat tidak bodoh, dan rakyat tidak sekeji itu untuk menghalalkan apa yang telah 'orang di sana' buat
aku tulis balik bait2 syarat2nya
antaranya
bila berlabuh anak kapal tak bleh turun, tak bleh kibarkan bendera israel dan tak bleh bawa masuk barang ke negara ini...
bagi aku ITU SEMUA UTK MENGABURI MATA RAKYAT tapi dia lupa rakyat lebih cerdik drpd mereka.
kerna bagi aku jugak...kalau dah termaktub negara itu tidak boleh dilawati dan kita tidak boleh menjalankan hubungan diplomatik ngan dia org....bagi berlabuh walaupun satu saat pun tidak boleh bagi aku..
biar mereka rasa mereka tuh mmg tak diiktiraf di dunia
tapi apa terjadi sebaliknya.....
TULIP BERDURI:Sebab itu Israel makin angkuh dan angkuh kerna dlm diam tak diam negara yg haramkan dia pun turut mengiktiraf mrk dlm tak sedar (kalau sedar pun buat2 tak sedar)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan