27 September 2010

dalam dilema

hari Jumaat aku mendapat tawaran untuk pulang ke kampung halaman..
namun tiada jawapan yang pasti untuk itu
kerna aku memikirkan banyak benda yang harus aku buat, ada perkara yg harus aku setle kan sebelum terima tawaran itu
aku taknak pisang bebuah dua kali
siapa yang xnk tinggal dan bekerja di kampung halaman sendiri
tawaran itu ibarat lidi yang diberi, aku balas dengan balak....hehehehe
namun, aku memikirkan banyak benda, anak2, suami..kerna mereka tulang belakang aku
takde mereka di sisi, mmg jiwa aku separuh pergi
aku bekerja kerna mendapat keizinan suami
aku mencari nafkah untuk keselesaan anak-anak aku
mana mungkin aku akan membelakangkaan mereka dalam situasi ini
suami ada memberi lampu hijau untuk aku meneruskan kerjaya aku, tapi lampu hijau belum pasti untuk aku terus menerima tawaran itu...
tapi tunggu
mungkin esok memberi jawapan yang pasti untuk itu.....


TULIP BERDURI: Terima kasih ALLAH kerna memberi aku peluang rezeki itu.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan