16 April 2011

kerna sejarah itu

Orang ckp sejarah mana mungkin berulang...TIDAK SAMA SEKALI...tp bg aku sejarah itu akan berulang, cuma dlm bentuk yg lain tetapi bila tiba masa itu,, kite pasti bermonolog...OH...sebelum ini pernah berlaku pd aku atau sesiap sahaja daripada kita.

PERNAH anda MENGALAMINYA??? cuba fikir, penulis rasa tentu ada kan? kalau tak dua tiga kali, tentu sekali dlm hidu kita akan rasa apa yg berlaku pd kita hari ini, penah berlaku sebelum ini.

Ya, sebab itu, bila difikirkan kembali, kenapa ia berlaku...jawapan itu tiada pada penulis, cuma penulis ingin kongsikan tentang perkara itu kerana penulis penah mengalami beberapa kali...kalau benda yg dilakukan itu tidak menyusahkan diri, its ok tetapi jika apa yg berulang itu sepatutnya tidak berlaku...ermmm, penulis akan memarahi diri sendiri.

Kita semua tidak sempurna, dan tidak boleh untuk memuaskan hati semua orang... tapi kite boleh menggemabirakan orang dengan apa yg kita lakukan, jika sebelum itu kite rasa kita terlalu teruk dan sering menjadi mangsa amarah orang lain, JANGAN sesekali kita berDENDAM..kerna dendam itu tidak akan membawa kita ke mana2 pun... walaupun sebenarnya bukan dendam, sekadar utk memberi pengajaran kepada seseorng juga penulis rasa tentu elok benar.

Alangkah lebih baik jika kita mendoakan kesejahteraan untuk dia..itu lebih elok namun jika takdir menentukan org yg menganiayai kita itu mendapat balasan, kite mendoakan juga semoga ALLAH mengampunkannya...ITU LEBIH BAIK...


KERNA, TIDAK ada yang lebih baik melainkan apa yg ditentukan ALLAH, yg buruk itu hanya sifat kita sebagai manusia yg sememangnya tidak pernah sempurna.....


TULIP BERDURI:Bila difikirkan kembali apa yang berlaku, aku mula sedar...biar masa yg tentukan...yg penting berdoa dan terus berdao kepadaNYA...



1 ulasan:

  1. rasa mcm faham je isi tersiratnya. Dendam kemaafan yg terindah. Darjat kita lbh tinggi jika penganiayaan diganti dgn kemaafan krn tiada manusia yg sempurna. Mmg sukar utk memaafkan tp jiwa lbh tenang. Mgkn kesabaran kita akan mdpt balasan yg ckup manis..

    BalasPadam