26 Jun 2009

AKU MULA SEDAR



Huhuhuhu, sungguh terharu. kejadian ni berlaku malam tadi bila aku balik dari ofis.masa tu aku baru je siap makan malam ngan family. biasanyer anak aku yang pertama akan mintak air ketika waktu mkn tapi malam tadi dia mintak air setengah jam selepas waktu dinner tu. yang paling aku tak sangka, anak aku dah besar rupenyer(bukan tak pernah perhatikan perkembangannya sejak dul tapi mlm tadi memang dia telah bukti kan bhw dia mmg dah boleh diharap)
kisahnyer bermula bila dia mintak air sirap(air yang menjadi kegilaan dia sejak dua menjak ni), so aku pun bagi dlm gelas mickey dia yang dipilih sendiri masa shopping kat JJ dua bulan lepas...selalunyer dia hanya akn letakkan balik gela yang dah kosong dulu dlm sinki tapi ko org nak tahu ape jadi mlm tadi????GBR DI ATAS BUKTIKAN SESUATU.serius GBR TU AKU AMBIK SECARA CANDID TANPA DIA SDR...aku tak pernah ajar dia guna span pinggan mangkuk tu untuk cuci, setakat pandai main air bleh lah diharap dia ni dulu.Huhu, aku mula terfikir...memang sejak dari dulu, dia akan selalu ambik kerusi kecik dia untuk lihat apa yg aku buat kat sinki tu....dari awal aku membasuh, dia akan sedia melihat dan sesekali bertanyakan soalan...SO, INILAH YG AKU DPT MLM TADI.....dia belajar melalui pengalaman dia selama ni..dan bila itu terjadi, banyak benda aku sedar dia belajar melalui penglihatan dia selama ni....ni lagi satu yg aku perasan, bila dibilik air...benda pertama dia buat bila pampers nyer dibukak, dia akan mula basuh bontotnye dulu. then baru basuhkan badan dan kepala untuk mandi.....huhuhu, aku patut ucap thanks kat abah dia org... kerna dia yg selalu mandikan anak-anak, rupenyer ada pelajaran yang dia ajar.


TULIP BERDURI:dan aku mula sedar, umar juga rajin ke dapur, mcm abahnya time kecik2 dulu.

1 ulasan:

  1. terharu...anak2 ibarat kain putih,kita la y mencorakkannya..rndu n sayang kalian..

    BalasPadam