17 Jun 2009

Apabila orang kata

Orang kata, bila marah, kita akan nampak lebih TUA,
Orang kata, bila merajuk, kita akan nampak cam budak2,
Orang kata, bila menangis, kita dikatakan tidak matang,
Orang kata, bila menjerit, kita dicop gila...
satu persoalan..sampai bila kita harus hidup dalam lingkungan cakap2 orang sehingga kita akhirnya tidak punyai apa2...kosong, ibarat tin kosong yang akan dicampak dan disepak bila2 masa dan di mana2 jua..
hiss..apa yang aku merapu ni?ntah.. bila semakin kita berdepan dengan manusia yang hanya pada zahirnya MANUSIA, tapi peribadinya...SETAN...(opss...kasar ke?) memang kasar di halwa telinga kerna kita perit untuk terima kritikan walaupun hakikatnya kita sedar kedudukan kita dan apa yang kita lakukan itu sebenarnya sgt2 salah.
Sekarang, aku tidak tahu kenapa aku begitu kecewa dengan apa yang berlaku disekeliling aku sekarang..semakin aku cuba lari, semakin banyak benda yang tidak sedap dipandang dan didengar sehingga ku berperasaan negatif sedangkan aku boleh untuk tidak mengambil peduli dengan apa yang berlaku.
Sayangnya..masa tidak boleh diputar untuk kembali ke belakang, dan masa juga tidak boleh dipercepatkan agar aku tidak berada di sini sekarang. nak atau tidak, aku kena laluinya sehingga kadang-kadang, aku terfikir 'orang-orang' ni hanya terlalu mementingkan diri sendiri, sudah berada di zon selesa sehingga apa yang akan berlaku di depan tidak diambil peduli lagi tanpa sedar (kalau sedar pun, buat2 tak sedar je).

TULIP BERDURI: HAH...SAPE NAK JAWAB TU

Tiada ulasan:

Catat Ulasan