13 Oktober 2009

charlie oh charlie




Welcome to TUDM Gong Kedak, Jerteh, TRG


Orang kata terbang setinggi yang kita boleh, agar kita memperoleh pengalaman yang berguna kepada diri, dan orang lain....semalam aku diberi peluang TUDM untuk menyertai lawatan Panglima Tentera Udara (PTU) Datuk Rodzali ke Pangkalan Udara Gong Kedak (PUGK)....huhuhu dalam keterujaan, aku ketakutan sebenarnya kerana diberitahu akan ke sana dengan pesawat pengangkut TUDM, C130 (ye ke???...Ntah) atau lebih dikenali ngan nama Charlie (aku pun tak tahu dari mana nama tu diperolehi)...

wah, saat kaki menjejaki lantai harlie, huhuhuhu jantung berdengup dup dap dup dap.....apatah lagi saat di nak terbang...huaaaaaaaaaaaaaaa(menjerit dlm hati je le....)malu beb nak nangis depan Kuartermaster bertugas, depan mejar Kamarul (org penting yg bawa media), dan depan beberapa org repoter lain dan anggota TUDM yang lain.


Seriously...aku takut tapi bila selamat mendarat...hahahahah, aku lah manusia yang paling gembira (tgk kuaters anggota pun mcm best je...bleh ajak hubby pindah sini ni....)tapi ada peristiwa di laur jangkaan telah berlaku, pesawat yang sepatutnya bawa kami balik jam 10.30 pagi telah ditundakan hampir 7 jam dan pada kul 6 petang baru kami berlepas, tu pun bukan pulang ke PU Subang, sebaliknya akan ke PU Butterworth dulu, then ke Ipoh baru balik ke Subang....


Sepanjang perjalanan, aku terdiam tak bercakap kerna wa betoi2 takut maaaa.....huahuahahua, rasa mcm nak balik ngan bas je....


tapi yang pasti memang best, balik umah kira-kira jam 10 mlm, hubby tergelakkan aku, katanya hah! nak sangat naik Charlie kan?so, apa rasa?...huhuhu, jawapanku, mudah je...waaaaa taknak dah...tapi dgr2 citer TUDM nak bawak lagi reporter naik Charlie, tapi kalau pi pun lain kali, dah biasa dah...hehehehehe...


Thks to TUDM....








TULIP BERDURI: ni laa baru betul2 isteri anggota tentera...hehehehehe

Tiada ulasan:

Catat Ulasan