19 Februari 2010

sibuk sgt kah aku?

3 hero kesayangan.



kehidupan seharian bermula jam 6 am dan pastinya akan berakhir kira-kira 12 am atau 1 am. makanya timbul persoalan 'sibuk sgtkah aku? tidak lah sesgt sibuk tetapi dek kerana pembahgian masa yg tidak menentu...aku menjadi seorang yg begitu sibuk...hikhikhik...sampai satu tahap aku mengadu kat hubby...aku penat buat sema kerja umah, balik kerja sambung kerja umah....namun, bila difikir2kan balik tu mmg tanggungjawab aku...


  • ini kerna celik je mata jam 6am, aku mula sibuk menguruskan ape yg patut waluapun waktu kerja ku bermula jam 10am.anak2 sure takkan bgn selagi jarum jam tidak menempel di no 8.

  • jam 8 secra auto, ank2 bgn, tehn terus nk mandi...jam 9am-terus htr dia org ke umah 'ibu', then aku ke ofis n bermula lah suatu kisah yg aku rasa akan bhenti hingga aku tutup mata.

  • kerja akan selesai jika semua story dah 'done' dan itu semua akan berlaku haya kira-kira jam 8 mlm atau 9 mlm.

  • penat memerah otak di ofis, maka pulang aku ngan wajah yg tak brape nak betul, mujurlah ada sang suami yg setia masak pada weekday, at least ringan beban ku untuk mlm2 itu.

  • dan bila tiba dirumah, brmula lah tugas ku sebagai isteri dan ibu n maid- yelah membasuh baju, melipat, menyapu, mengemas dapur n mnguruskan anak2....

  • semua itu hanya akan selesai kira-kira jam 12 atau 1 am.......


TULIP BERDURI:mulianya seorang wanita andai semua itu dilakukan dengan hati yg ikhlas....


3 ulasan:

  1. ..dan alangkah mudahnya menyebut ikhlas, tetapi susahnya nak ikhlaskan diri...

    BalasPadam
  2. bagus gak ada org masak. ringan dah satu beban. Wanita zaman skrg sentiasa bekerja. Sbb tu alangkah bertuahnya klu ada tangan2 sudi membantu !!!! ;(

    BalasPadam
  3. tanpa nama: knp ada halangan utk kita mngikhlaskan diri?sdgkan itu hnya satu monolog yang dtgdr dlm diri sdiri.....

    BalasPadam