19 Julai 2014

AL-FATIHAH UTKMU MH17



Allahuakhbar!Allahuakhbar!Allahuakhbar!
Allah maha besar yg mnguasai seluruh alam ini...



Al-fatihah buat saudara semuslim yg terlibat dalam nahas MH17 yg ditembak jatuh ptg khamis lps 2 pm waktu ukraine (10:15 pm-waktu Malaysia)


Jauh di sudut hati sy sbg rakyat Malaysia, sy th peristiwa ini trsan mrentap tangkai jantung kita selepas peristiwa MH370 yg sehingga kini tiada perkhabaran gbira yg kita terima.



simpati sy terhadap mereka yg tlibat dan hiba stiap kali mnatap wajah2 ahli kluarga yg sy tahu harapan mrk utk bjumpa insan tsayang yg brada dlm pesawat tu begitu menggunung tinggi.



Disaat kita semua menghampiri 10 malam terakhir Ramadan 1435H, kita diuji dan ujian ini bukan hanya utk ahli keluarga mereka yang terlibat, tp ujian utk kita rakyat Malaysia sebagai umatNYA.

Setelah apa yg tjadi kpd pesawat MH370 yg kekal trs misteri sehingga sekarang, sy mula sedar apa yg blaku ini semuanya atas kehendak dan kemampuanNYA yg mnguasai seluruh alam ini dan tiada kuasa kita sbg hambaNYA utk mnidakkan apa yg blaku.

Ada hikmah yg tsembunyi dia DIA isyaratkan kepada kita rakyat Malaysia. Mg apa yg blaku akan membuatkan kita semakin dekat dgnNYA, semakin kerap mengadu padaNYA, dan berterusan mengharapkan rahmatNYA...



AAMEEN AAMEEN AAMEEN...


TULIP BERDURI: Semakin takut dgn nasib diri yg byk kekhilafan ini....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan