09 November 2009

Terima kasih Tuhan kerna Kurnia itu

Semalam
Dirinya aku marahi
Dirinya aku lalaikan…
hanya kerna ikutkan nafsu pancaindera yang meraja
Kesian dirinya…sayu melihatnya ketika itu
Namun kuasa yang meraja itu terlalu kuat bertaut di mata ini…
Ternyata…juraian manik putih muntah juga di pipi aku
Apabila diam tak diam dia seakan mengerti lalu rengekannya ternyata terlalu singkat
Seakan mengerti dan seakan memahami
Dia begitu redha hingga terlena sendirian, apabila lengan dan jemari ini memeluknya…
Dibalasnya dengan pelukan yang begitu erat…
Lantas menangis aku di malam yang sepi itu….
Dan hari ini…
Aku belai dirinya bak seribu tahun tidak ketemu
Kerna aku mahu dia tahu…
Dia lah permata hatiku, bagai jantung yang sentiasa berantai di dada ini….
Sayang,
Ampunkan umi kerna tidak memahami rengekanmu itu semalam
Kerna itu umi akan pastikan HARI INI adalah yang TERBAIK untukmu
Dan ESOK menjadi LEBIH BAIK untuk kalian….


TULIP BERDURI:TERNYATA JIWA KEIBUAN ITU AZIMAT BAGI SEORANG ANAK

Tiada ulasan:

Catat Ulasan