22 Februari 2011

Bila kita anggap hanya kita yang betul

Entry ni ada kaitan dengan seseorang yang aku rasa mmg tidak sesuai dia bersikap begitu.knapa aku berkata demikian?jawapannya mudah, belum tiba masanya dia bersikap sebegitu.
Dalam kehidupan ini, ada masa kita di depan, ada masa kita di belakang, ada masa orang puji, ada masa orang keji, ada masa kerja kita dipandang, ada masa kerja kita dibelakangkan.soo??? knp perlu bersikap sedemikian yang terang-terangan dah mmg org tak suke. bukan aku nk suh buat perkara yang hanya orang suke tetapi kita ni sebagai manusia perlu menghormati perasaan orang lain, jika kita mahu perasaan kita dihormati...fahami jiwa orang lain, untuk orang faham jiwa kita camne, tahu masalah orang lain, untuk orang tahu masalah kita....SUSAH SANGAT KE???
GERAMMM sangat2 bila berdepan dengan orang sebegini...nk je kelepukk kepala dia tuh agar dia tahu bukan dia sahaja yang pandai, bukan dia sahaja yang tahu serba serbi dan bukan dia sahaja yang mengerti tentang sesuatu perkara.
Emosinya aku kali ni...YAA MMG AKU EMOSI....SEBBNYA ..mmg dia hanya tahu 1 perkara daripada 10 perkara yang ada disekeliling dia.

TULIP BERDURI: Ahhhhh...BOSAN AKU NGAN DIA...HARAP DIA TAHU dan bila TAHU SILA AMBIK TINDAKAN yang SEWAJARNYA.

2 ulasan:

  1. kekadang kita tak sedar kita salah. So, tugas org sekeliling utk maklumkan kesalahan kita spy kesalahan tidak terus berlanjutan. Jika niat baik tuk membetulkan kesalahannya, insya Allah dipermudahkan caranya.

    BalasPadam
  2. dah bgth cara halus n kasar pun.... tp tak paham2.ntah2 wak 2 x paham.

    BalasPadam